Blog

Summer 2018 • Tεύχος 4o

Αγαπητές κυρίες & αγαπητοί κύριοι,
Μπορεί το φετινό Καλοκαίρι να μας έχει κεράσει συνεφιές, βροχές και καταιγίδες, όμως είναι Ιούλιος και ο ήλιος λάμπει, και οι περισσότεροι ετοιμάζουμε τις βαλίτσες μας για τις Καλοκαιρινές διακοπές. Για αυτό λοιπόν, σε αυτό το ενημερωτικό Newsletter θα σας μιλήσω για το πώς μπορείτε να προστατευτείτε, ώστε να κάνετε τον ήλιο φίλο σας.

Οι ξένοι από τις βόρειες χώρες λατρεύουν τις διακοπές σε ηλιόλουστες χώρες όπως η πατρίδα μας, όχι μόνο για να συνθέσουν Βιταμίνη D, αλλά κυρίως για την ευεξία που προκαλεί ο ήλιος. Βέβαια πολλοί από αυτούς φτάνουν σε ακρότητες και τελικά φεύγουν με εγκαύματα.

Ο ήλιος είναι ο κύριος εξωγενής παράγοντας γήρανσης τους δέρματος, και η σημαντικότερη αιτία εμφάνισης καρκίνου του δέρματος για τον οποίο όμως δεν θα μιλήσω, καθώς όλοι βρισκόμαστε σε διάθεση διακοπών. ΟΙ UVB ακτινοβολία ευθύνεται για το ηλιακό έγκαυμα, ενώ η UVA προκαλεί το οξειδωτικό stress που οδηγεί στην γήρανση του δέρματος. Συνδιαστικά οι UVA και UVB καταστρέφουν το DNA και οδηγούν σε ανάπτυξη καρκίνου του δερματος. Ειδικά σε σκούρους φωτότυπους, εκτός από την UV ακτινοβολία, το δέρμα επηρεάζει και η υπέρυθρη ακτινοβολία, καθώς και το λεγόμενο ορατό φως.

Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι κατανοούν τους κινδύνους της έκθεσης στον ήλιο, μόνο ένα  50% εφαρμόζει αντηλιακή προστασία, αν και πολλοί από αυτούς δεν την εφαρμόζουν σωστά.

Γιατί υπάρχει αυτή ή απροθυμία στην χρήση αντήλιακου;

Άλλοι το αποφεύγουν γιατί απλά θέλουν να μαυρίσουν, με βάση τα πρότυπα τα τηλεοπτικά, που θέλουν τους star με ηλιοκαμένα κορμιά. Όμως τα σύγχρονα πρότυπα είναι με κορμιά αδύνατα και γραμμωμένα, και θα περίμενε κάποιος τουλάχιστον η νέα γενιά να λίωνει στα γυμναστήρια, κάτι που φυσικά δεν γίνεται, αφού βλέπουμε όλο και πιο συχνά παχύσαρκους νέους.

Από την άλλη, η εποχή μας απαιτεί νεανική εμφάνιση ανεξάρτητα από την ηλικία, οπότε θα έπρεπε ειδικά οι γυναίκες να προστατεύονται από τον ήλιο, αφού είναι γνωστό το οξειδωτικό stress που προκαλεί ο ήλιος, με τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου να είναι τοξικές για το δέρμα και να οδηγούν σε πρόωρη γήρανση, γνωστή ως “φωτογήρανση“. Αυτή εκδηλώνεται με την εμφάνιση πανάδων,μελάσματος και υπερκερατώσεων, ενώ το δέρμα εμφανίζει γρηγορότερα ρυτίδες και μάλιστα μπορεί να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε Ηλιακή Ελάστωση, κατάσταση που παλιά βλέπαμε μόνο σε άτομα σε αγροτικές περιοχές που η εργασία τους ήταν συνεχώς κάτω από τον ήλιο.

Δυστυχώς συνεχίζουμε να βλέπουμε τέτοια περιστατικά σε άτομα που ζουν στην πόλη και είναι σχετικά νέα σε ηλικία.

Άλλοι θεωρούν την εφαρμογή του αντηλιακού μη ευχάριστη και κυρίως λιπαρή, αν και λάδι χρησιμοποιούν οι λάτρεις του  μαυρίσματος για μαυρίσουν. Σήμερα υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία υφών στα φαρμακευτικά αντηλιακά ώστε ο καθένας να βρει ότι του ταιρίαζει.

Οι γυναίκες που χρησιμοποιούν make up αποφεύγουν την χρήση του αντηλιακού, καθώς πιστεύουν ότι δεν είναι δυνα τή η εφαρμογή αντηλιακού πάνω από τα προιόντα μακιγιαζ. Όμως σήμερα υπάρχουν αντηλιακά σπρέυ που δεν χρειάζονται επάλειψη και που κάνουν εφικτή την ανανέωση του αντηλιακού ακομα και πάνω από το make up

Τα άτομα που ασχολούνται με sport στον ήλιο αντιδρούν στην χρήση αντηλιακού επειδή ιδρώνουν. Καλό είναι τα άτομα αυτά να χρησιμοποιούν τα αδιάβροχα αντηλιακά που υπάρχουν στα φαρμακεία.

Κάποιοι έχουν ως δικαιολογία ότι το αντηλιακό εμποδίζει την σύνθεση Βιταμίνης D. Πρέπει να γνωρίζετε ότι η χρήση αντηλιακού δεν μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκεια της βιταμίνης, διότι ανεξάρτητα από την μείωση του χρόνου ηλιοέκθεσης, το σώμα μας συνθέτει βιταμίνη D. Έχει αποδειχθεί ότι έκθεση στον ήλιο διάρκειας 5 έως 30 λεπτά, σε κάποιες περιοχές του πρόσώπου όπως χέρια, πρόσωπο ή πόδια, 2 με 3 φορές την εβδομάδα, είναι αρκετή για την σύνθεση επαρκούς Βιταμίνης D.

Τέλος οι περισσότεροι έχουν την τάση να θεωρούν ότι οι κίνδυνοι από την έκθεση στον ήλιο αφορούν πάντα τους διπλανούς και ποτέ τους ίδιους. Η πραγματικότητα είναι ότι οι κίνδυνοι αυτοί αφορούν όλους μας, επομένως η αντηλιακή προστασία θα πρέπει να είναι στην καθημερότητά μας για να προστατέψουμε το δέρμα μας από την φωτογήρανση, αλλά και για να προστατευτούμε από τον καρκίνο του δέρματος.

Πως μπορείτε να προστατευτείτε από τον ήλιο;

 1. Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο τις ώρες από 12.00 έως 16.00

2. Ιδιαίτερη προσοχή στα παιδιά γενικότερα, αλλά κυρίως στα παιδιά κάτω των 3 ετών

3. Χρησιμοποιήστε αντηλιακό που να προστατεύει και από UBV και από UVA, με όποια υφή ταιριάζει περισσότερο στον τύπο του δέρματός σας

4. Πρέπει να απλώνετε το αντηλιακό σας ομοιόμορφα, σε κάθε εκτεθειμένη περιοχή του δέρματος

5. Εφαρμόστε το αντηλιακό με δείκτη προσασίας από 30 και πάνω, 15 λεπτά πριν την έκθεση στον ήλιο

6. Να ανανεώνετε το αντηλιακό κάθε 2-3 ώρες, αλλά και αφού ιδρώσετε ή μόλις βγείτε από την θάλασσα

7. Χρησιμοποιήστε το αντηλιακό σας και όταν κάθεστε στην σκιά.

8. Να εφαρμόζετε το αντηλιακό όχι μόνο στην παραλία, αλλά και στην πόλη, Χειμώνα και Καλοκαίρι

9. Ιδιαίτερη φροντίδα στην αντηλιακή σας προστασία όταν είστε μέσα στο αυτοκίνητο καθώς οι UVA διαπερνούν το γυαλί

10.  Χρησιμοποιήστε ρουχισμό που να σας προστατεύει. Δηλαδή μακρυά μανίκια, και παντελόνια (σκούρου χρώματος και με πυκνή ύφανση ώστε να μην διαπερνά το ύφασμα η ακτινοβολία), γυαλιά ηλίου και καπέλο

*Τι είναι το SPF;

Είναι δείκτης αντηλιακής προστασίας από τις ακτίνες UVB

**Τι είναι το UVA PF/PPD;

Είναι ο δείκτης προστασίας από τις UVA

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Designed and Developed by JIT
Top